Re: FreeBSD 4.4 - 2 spørgsmål

From: Kristian Rask (none@krask--mediac.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Wed 23 Jan 2002 - 14:15:27 CET

From: "Kristian Rask" <none@krask--mediac.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: <none@bsd-dk--bsd-dk.dk.lh.bsd-dk.dk>
Subject: Re: FreeBSD 4.4 - 2 spørgsmål
Date: Wed, 23 Jan 2002 14:15:27 +0100

Hej

> Hardwaren burde være ligeglad - Så'n mere eller mindre. Er det ISA el. PCI

ISA

> i BIOS - SÅ har du da 2 Ledige IRQ, at lege med :)

Der er ledige irq'er (5, 10, 11)

> nødvendige rescourcer - Eller du kan måske konfigge kortene med et eller
> andet dos-program ala gamle 3Com netkort

Kortene blir konfigureret med et dos program og er naturligvis konfigureret i relation til
hvad jeg skriver i /boot/kernel.conf og vice/verca

> Spørgsmål 2 undrede jeg mig over =)

Det gør jeg stadigvæk... men jeg har vist fundet svaret selv...

Jeg har ikke haft en IDE maskine siden ruder konge var knægt

P1 = DOS
P2 = FreeBSD der er *FØR* 500ogetellerandet grænsen (/, swap og /var)
P3 = FreeBSD der er efter ovenstående grænse (/usr)
Så virker det...
Tilsyneladende er der en regel i FreeBSD der siger at man skal overholde ovenstående på IDE maskiner samt en regel der siger at man ikke behøves det hvis det er den første/eneste partition
Der er vist et lille "C" mærke ud for de partitions der overholder det..
Træls at man skal smide en partition i havet til sådan noget snask, når den godt kan håndtere det i Een partition situationen... "ej altså... nogen har lavet en lille 8 meg part. før mig... nu blir jeg mopset og vil ikke.."

eller er det bare mig der stadigvæk ikke har fået justeret fatometeret korrekt ?? any one ?

mvh

Kristian