FreeBSD 4.4 - 2 spørgsmål

From: Kristian Rask (none@krask--mediac.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Wed 23 Jan 2002 - 09:59:24 CET

From: "Kristian Rask" <none@krask--mediac.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: <none@bsd-dk--bsd-dk.dk.lh.bsd-dk.dk>
Subject: FreeBSD 4.4 - 2 spørgsmål
Date: Wed, 23 Jan 2002 09:59:24 +0100

Hej

Jeg har 2 spørgsmål.

For begge tilfælde gælder :
IBM PC-330 P100/32/850
IDE CD som primær slave..
FreeBSD 4.4 - 4 CD set fra WindRiver

Spørgsmål 1: Rettesnor for konfiguration af ed?

Jeg har lavet en ny kerne med ed1 og ed2 foruden den opr. ed0
Kortene er Eagle/Microdyne NE2000 16 bit non PnP
afhængigt af hvordan jeg strikker /boot/kernel.conf sammen, kan maskinen, tilsyneladende lidt tilfældigt fra boot til boot ikke finde 1 eller 2 af kortene.
Er der en speciel rækkefølge kortene bør have med hensyn til port/irq for at de kan detekteres korrekt ?

Spørgsmål 2:

Hvis jeg laver en alm install hvor FreeBSD får partition 1 og p 2, 3 og 4 er ubenyttede, så virker det
fint (Med booteasy "F1 ´FreeBSD")

Hvis jeg placerer en DOS partition (på 9 MB) i P1 og lader FreeBSD få resten af disken i P2 så kan booteasy kun boote DOS og ikke FreeBSD (Selvom den viser F1 DOS og F2 FreeBSD)

Hvis jeg placerer FreeBSD i P1 og beder installeren om at lave en DOS partition i P2 så virker det heller ikke..

Jeg har også prøvet et diskette baseret boot & install, i håbet om at IBM's bios måske nummererer diskene underligt (og forvirrer installeren) når der boot'es fra CD. Men det dutter heller ikke..

I alle tilfældende tilbyder BootEasy at boote DOS og FreeBSD med de rigtige F1/F2 taster, men laver kun beep lyde når man trykker på F<FreeBSD>

Jeg vil vældigt gerne have den DOS partition på maskinen.... hvad skal man gribe og gøre i ?

mvh

Kristian aka Den evige nybegynder.. :)