Re: IPv6 læser eller skaber den problemer

From: Claus Guttesen (none@cguttesen--yahoo.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Mon 21 Jan 2002 - 16:39:01 CET

Date: Mon, 21 Jan 2002 16:39:01 +0100 (CET)
From: Claus Guttesen <none@cguttesen--yahoo.dk.lh.bsd-dk.dk>
Subject: Re: IPv6 læser eller skaber den problemer
To: bsd-dk@bsd-dk.dk

Hej.

> Nogle stykker ved at jeg er ved at skrive speciale
> om IPv6 og pt. har
> jeg en problemstilling som jeg gerne vil
> diskutere/have input til
> og hvad er mere naturligt end at spørge hos dem der
> allerede har IPv6
> indbygget i operativsystemet :-)

> Spørgsmålet er om IPv6 løser eller skaber problemer,
> og jeg ønsker ikke
> blot JA eller NEJ, men hellere eksempler.

IP-telefoni baserer sig på meget små pakker. Dette er
fordi at der ikke skal opstå unaturlige pauser i
telefonsamtalen.

De nuværende systemer bruger IP ver. 4, dels fordi den
er gennemprøvet, dels fordi de færreste har en
infrastruktur som kan klare ver. 6, og sidst men ikke
mindst at headeren på denne pakke er relativ lille.

Skal IP-telefoni opgraderes til ver. 6, bliver
headeren relativ stor i forhold til de data den skal
transportere, og kan skabe problemer mht. latency.

Men dette er måske irrelevant om nogle år, når
switchen/routeren er i stand til at prioritere
IP-telefoni frem for anden traffik automatisk?!?!?

Hilsen

Stem på din yndlingssang til Danish Music Awards 2002
Klik ind på www.musicawards.dk
Husk at du skal bruge et Yahoo! ID for at stemme