Re: gmake til win32

From: Henrik Lund Kramshøj (none@hlk--kramse.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Sat 12 Jan 2002 - 01:50:02 CET

Date: Sat, 12 Jan 2002 01:50:02 +0100
From: Henrik Lund Kramshøj <none@hlk--kramse.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: gmake til win32

On Sat, 12 Jan 2002 00:34:52 +0100
"Søren Elleby Sørensen" <none@ses--spionand.dk.lh.bsd-dk.dk> wrote:

> Nej, det var nu bare for at hjælpe en, der ikke er intresseret i,
> at jeg indstallerer BSD el. Debian på hendes fine bærbare, for:
> "Windows er jo så nemt" .. jaja ..:)

> Indstallerede sh, ash & bash - Men problemet lå i, at Emacs som sådan
> jo findes i en windows port (der afvikles i en dos-prompt lign. ting)
> som jeg fik indstalleret - Men det var førstda der skulle de extra
> "site-lisp" moduler ind, så den kan lave farvekoder bla. Når man
> bruger ML, Latex mv.

Mener du syntax highlighting ?
Jeg har da før kørt Emacs i NT version hvor jeg hverken skulle kompilere eller
danse rundt med en halvdød kylling ved fuldmåne :)

Jeg brugte bare min .emacs fil fra Unix og brugte lidt tid på at få Emacs-NT
til at bruge denne.

fra .emacs:
-----------------------------------
;; Are we running XEmacs or Emacs?
(defvar running-xemacs (string-match "XEmacs\\|Lucid" emacs-version))

;; Set up the keyboard so the delete key on both the regular keyboard
;; and the keypad delete the character under the cursor and to the right
;; under X, instead of the default, backspace behavior.
(global-set-key [delete] 'delete-char)
(global-set-key [kp-delete] 'delete-char)

;; Turn on font-lock mode for Emacs
(cond ((not running-xemacs)
        (global-font-lock-mode t)
))

(add-hook 'text-mode-hook 'turn-on-auto-fill)
;; Always end a file with a newline
(setq require-final-newline t)

;; Stop at the end of the file, not just add lines
(setq next-line-add-newlines nil)

;; Enable wheelmouse support by default
;; (require 'mwheel)
(custom-set-variables)
(custom-set-faces
 '(default ((t (:foreground "wheat" :background "darkslategrey")))))
Måske er det font-lock mode der resulterer i highlighting - hvem ved
egentlig hvad Emacs LISP betyder ?

wheat og darkslategrey er forøvrigt temmeligt gode til terminal/ascii
vinduer og stammer fra min AIX tid :)

--
Med venlig hilsen / Best Regards
Henrik Lund Kramshøj, hlk@{sikkerhedsforum|kramse}.dk, lund@diku.dk