Re: gmake til win32

From: Søren Elleby Sørensen (none@ses--spionand.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Sat 12 Jan 2002 - 00:34:52 CET

Date: Sat, 12 Jan 2002 00:34:52 +0100
From: Søren Elleby Sørensen <none@ses--spionand.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: gmake til win32

On Sat, Jan 12, 2002 at 12:16:36AM +0000, Hack Kampbjørn wrote:

> Hvis du vil installere Cygwin (og det vil du nok hvis du for en eller
> anden årsag (arbejdet?)

Nej, det var nu bare for at hjælpe en, der ikke er intresseret i,
at jeg indstallerer BSD el. Debian på hendes fine bærbare, for:
"Windows er jo så nemt" .. jaja ..:)

> Fra http://mirrors.sunsite.dk/cygwin/latest/make/setup.hint
> requires: cygwin fileutils ash
> Fik du installeret dem ?

Indstallerede sh, ash & bash - Men problemet lå i, at Emacs som sådan
jo findes i en windows port (der afvikles i en dos-prompt lign. ting)
som jeg fik indstalleret - Men det var førstda der skulle de extra
"site-lisp" moduler ind, så den kan lave farvekoder bla. Når man
bruger ML, Latex mv.

Modulerne skal så compiles (og de findes selvf. Ikke i en windows-port), så
jeg startede med, at compile den i Cygwin, for så at flytte dem.
Lidt dum-optimistisk løsning, men jeg kunne ikke lige lure hvordan man ellers
skulle have gjort det.
Da dette så ikke virkede (efter filerne var flyttet), bestemte jeg mig så for,
at se om jeg kunne finde et 'make-utility' til windows - men det var der
ikke det store held med. Derfor kan hun så få lov, at ssh'e og afvikle tingene
derfra. Så er hendes filer sikkert også bedre beskyttet - end når windows
bestemmer sig for, at gå ned grundet skift af baggrundsfarven på desktoppen :)

Mvh Søren

--
If I Ever Became An Evil Overlord:
34. I will not turn into a snake. It never helps.