Re: Open Source i Danmark - udvikling og anvendelse

From: Poul-Henning Kamp (none@phk--critter.freebsd.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Sun 06 Jan 2002 - 11:09:56 CET

To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: Open Source i Danmark - udvikling og anvendelse
Date: Sun, 06 Jan 2002 11:09:56 +0100
From: Poul-Henning Kamp <none@phk--critter.freebsd.dk.lh.bsd-dk.dk>

In message <none@20020106000130.04bdadaa.hlk--kramse.dk.lh.bsd-dk.dk>, Henrik Lund Kramshøj writes:
>Hejsa Allesammen og godt nytår
>
>I har sikkert allesammen hørt om Open Source, og nogle ved måske at
>SSLUG har skrevet et svar til rapporten "Open Source i Danmark -
>udvikling og anvendelse" fra Patent og Varemærkestyrelsen.
> [...]
>Jeg synes måske at det er passende at VI også giver vores besyv med.

Man kunne jo starte med at notere sig at rapporten blev til fordi
Open Source var det med omtalte argument imod software patenter.
At man derefter saetter PTO til at skrive/levere den er jo paa mange
maader som at saette raeven til at vogte hoensegaarden.

Ingen ved deres fulde fem og med Parkinson paa boghylden, kan vel
forestille sig at PTO nogensiden skulle mene at en given slags
patenter ikke var en god ide.

Foelgelig kan man trygt regne med at rapporten er misvisende i alle
aspekter der vedroerer forholdet mellem open source og software
patenter.

Selve indholdet er temmeligt ligegyldigt og mange indlysende
adgangsvinkler er ikke benyttet. F.eks ville en uformel enquette
paa et par passende valgte mail-lister kunne have givet et sikkert
fingerpeg om hvor mange virksomheder der bruger open source uden
at de faktisk ved det.

Jeg finder det ogsaa underligt at man ikke har forsoegt at finde ud
af hvor mange personer der faktisk er involveret i produktion af
open source i Danmark.

--
Poul-Henning Kamp       | UNIX since Zilog Zeus 3.20
phk@FreeBSD.ORG         | TCP/IP since RFC 956