RE: Install via ports

From: Martin-Legène, Robert (none@RLegene--OptiGlobe.com.ar.lh.bsd-dk.dk)
Date: Fri 04 Jan 2002 - 20:02:09 CET

From: "Martin-Legène, Robert" <none@RLegene--OptiGlobe.com.ar.lh.bsd-dk.dk>
To: "'bsd-dk@bsd-dk.dk'" <none@bsd-dk--bsd-dk.dk.lh.bsd-dk.dk>
Subject: RE: Install via ports
Date: Fri, 4 Jan 2002 16:02:09 -0300

Hej Morten.

Proev at kigge i /usr/ports/Mk/bsd.port.mk og led efter en linie der siger:
# Default targets and their behaviors:

Nedenfor denne beskrives en del targets som man kan kalde..
Jeg vil tro flg er rigeligt for dig:
$ cd /usr/ports/*/mod_php4
$ make patch
$ cd work/<blabla>
$ ./configure --options-here (husk freebsd's egne options..)
$ cd -
$ make install

Du kan ogsaa kigge lidt videre i samme fil og finde dokumentationen for
CONFIGURE_ARGS.
Mht options til configure, saa ved jeg ikke lige hvad options der kaldes
med.. men lave et simpelt shell-script der fortaeller dig det:
$ cd work/<blabla>
$ mv configure configure.org
$ cat > configure
#!/bin/sh
echo My options: $@
exit 1
^D
$ chmod 755 configure
cd -;make

Virker her :-)
$ make
===> Configuring for snort-1.8.3

Set WITH_FLEXRESP, WITH_MYSQL, WITH_ODBC or WITH_POSTGRES
to get additional support.

My options: --with-mysql=no --with-odbc=no --with-postgresql=no
--prefix=/usr/local i386--freebsd4.4
===> Script "configure" failed: here are the contents of "config.log"

Held og lykke.