Samba shares under 3megs , ftp cirka 9?!

From: Dennis Pedersen (none@mlists--daydreamer.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Mon 11 Feb 2002 - 12:55:34 CET

From: "Dennis Pedersen" <none@mlists--daydreamer.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: "BSD-DK" <none@BSD-DK--bsd-dk.dk.lh.bsd-dk.dk>
Subject: Samba shares under 3megs , ftp cirka 9?!
Date: Mon, 11 Feb 2002 12:55:34 +0100

Hej!
Jeg har været ved at rode lidt med samba og derved er jeg kommet til at
studse lidt over noget. Hvis jeg overfører filer til/fra min test maskine
(FreeBSD 4,4/350Mhz PII/256MB RAM/SCSI/Samba 2.2.3a) går det med små
2,5megabyte/sek derimod hvis jeg bruger FTP ringer den 8,5-9megabyte/s.
Det er 2 diske 9gb scsi diske der er striped via vinum, men det der undrer
mig er at det går SÅ langsomt med samba. Jeg er godt klar over windows share
ikke er nær så hurtigt , men 6megabyte/sek alligevel?
Eller er det noget i min smb.conf der driller mig?

/Dennis

smb.conf:
[global]
workgroup = domain