Re: Samba shares under 3megs , ftp cirka 9?!

From: Kristian Rask (none@krask--mediac.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Thu 10 Jan 2002 - 13:57:10 CET

From: "Kristian Rask" <none@krask--mediac.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: <none@bsd-dk--bsd-dk.dk.lh.bsd-dk.dk>
Subject: Re: Samba shares under 3megs , ftp cirka 9?!
Date: Thu, 10 Jan 2002 13:57:10 +0100

Hej

> Hej!
> Jeg har været ved at rode lidt med samba og derved er jeg kommet til at
> studse lidt over noget. Hvis jeg overfører filer til/fra min test maskine
> (FreeBSD 4,4/350Mhz PII/256MB RAM/SCSI/Samba 2.2.3a) går det med små
> 2,5megabyte/sek derimod hvis jeg bruger FTP ringer den 8,5-9megabyte/s.
> Det er 2 diske 9gb scsi diske der er striped via vinum, men det der undrer
> mig er at det går SÅ langsomt med samba. Jeg er godt klar over windows share
> ikke er nær så hurtigt , men 6megabyte/sek alligevel?
> Eller er det noget i min smb.conf der driller mig?

Jeg har aldrig været istand til at få samba til at yde noget som helst på en freebsd box
Sædvanligvis er der også stor forskel på at læse og skrive..
Læse fra = halvdårligt
Skrive til = skod
Sådan har det været siden 3.2 (har prøvet 3.2, 3.3, 3.4, 4.0, 4.2 og 4.4)

Hvis du hitter ud af noget hører jeg meget gerne om det, men imho er FreeBSD og Samba det tætteste Du kan komme på en ubrugelig fil server. Selv MS WfW 3.11 har mere "punch" end en FreeBSD har

Bevis at jeg har uret og jeg giver en Øl eller to... Det ville virkeligt glæde mig hvis nogen havde en tweak der faktisk virkede hvergang.

Mvh

Kristian AKA Den evige nybegynder