Re: Inetd må væk

From: Flemming Jacobsen (none@fj--batmule.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Sat 09 Feb 2002 - 12:56:08 CET

Date: Sat, 9 Feb 2002 12:56:08 +0100
From: Flemming Jacobsen <none@fj--batmule.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: Inetd må væk

Claus Rasmussen wrote:
> Efterhånden er det kun ftpd jeg kører over inetd, så jeg overvejede om der
> ikke var god mening i at slagte inetd og så køre ftpd på en anden måde.

På en meget travl ftp server, så jo måske.
På mere moderart belastede servere, så tror jeg ikke at du
rigtigt vinder noget på det.
Du skal huske at det kun er når der starter en ny session at du
sparer noget.

> Meeen, jeg har ikke helt fod på, hvad jeg bør gøre - jeg synes ikke at kunne
> starte /usr/libexec/ftpd på egen hånd. Er der et hemmeligt trick?

De fleste ftpd'er har en option til at lade den køre uden inetd.
Se manual siden.
På FreeBSD skriver du:
  ftpd -D

Husk at fjerne ftp linjen i inetd.conf og 'killall -1 inetd'
først. Ellers har inetd taget socket'en.

        Hyg'
        Flemming

--
Flemming Jacobsen                                  Email: fj@batmule.dk
   ---===   If speed kills, Windows users may live forever.   ===---