Re: Virusbeskyttelse

From: Jørgen Frøjk Kjærsgaard {Metation} (none@jfk--metation.com.lh.bsd-dk.dk)
Date: Sat 24 Aug 2002 - 21:42:29 CEST

From: Jørgen Frøjk Kjærsgaard {Metation} <none@jfk--metation.com.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: Virusbeskyttelse
Date: Sat, 24 Aug 2002 21:42:29 +0200

Lørdag 24. August 2002 16:55 skrev du:
> Det er godt nok voldsomt så langt af sporet en tråd kan køre ...
>
> Hvis betingelserne er så lamme, som antydet ved det angivne krav tør
> jeg slet ikke tænke på hvad der vil ske hvis det forsøges ændret ...
>
> - så vil det sikkert ende med et krav om at man SKAL køre IIS ;-)

Hvis man bare afviser det hele og tænker, at de PBS folk ikke har forstået et
hak, kan jeg godt forstå, at forretningsfolk og teknikere har så svært ved at
forstå hinanden. At man skal have sin sikkerhed i orden på en server, der
kører betalinger, er der næppe nogen på bsd-dk, der vil bestride. Bankfolkene
skriver ikke om antivirus for sjov, men fordi sikkerhed == antivirus i deres
verden!

Der er tydeligvis stor forvirring om virus/worms/etc. i Unix verdenen. Nogle
påstår hårdnakket, at Unix vira ikke findes. Det "automatsvar" er der ingen,
der bliver klogere af! Der _findes_ Unix vira, men er der egentligt nogen,
der har en idé om, hvor stort problemet er og hvad man i givet fald gør ved
det???

/jfk