Re: buildworld??

From: Henrik Andersen (none@hem--hamster.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Thu 22 Aug 2002 - 21:51:21 CEST

Date: Thu, 22 Aug 2002 21:51:21 +0200
From: Henrik Andersen <none@hem--hamster.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: buildworld??

On Thu, Aug 22, 2002 at 09:10:10PM +0200, Jeppe Liisberg wrote:

> [...]
> fejler desværre...
>
> Undervejs er jeg blevet lidt i tvivl om versionerne... er der forskel
> på -RELEASE og -stable??
>
> Jeg har prøvet at installere en helt dugfrisk 4.6.2-RELEASE og opdatere
> /usr/src med cvsup for at lave en buildworld (bare for at se om den så ku'),
> som igen fejler... hvorfor?
>
> min supfile ser sådan ud:
> *default tag=RELENG_4
> *default host=cvsup.dk.freebsd.org
> *default prefix=/usr
> *default base=/usr
> *default release=cvs delete use-rel-suffix compress

Ikke noget i cvsup settings

> Håber i kan hjælpe mit slørede sind til forvirring på et højere niveau ;-)

Først og fremmest, er det samme sted som din buildworld fejler ? og hvor
fejler den ?

Du kunne prøve at forsætte med at lave buildworld med følgende :

  make -DNOCLEAN buildwold

Så cleaner den ikke før den går igang, og du kan så se om den fortsætter
eller om den bliver ved med at fejle samme sted.

Hvis den fejler samme sted, så er det nok en systematisk fejl (fejl med
koden....) og du kunne forsøge med at fjerne /usr/src /usr/obj og
cvsup'er igen og dermed starte forfra.

Hvis den fortsætter med at kompile, kan de være defekt hardware typisk
defekt ramblokke som skal skiftes.

Ingen siger det er det helt korrekte, men håber det kan hjælpe dig hen
af vejen :)

/Hemster