Re: Grafikkort

From: Munish Chopra (none@mchopra--engmail.uwaterloo.ca.lh.bsd-dk.dk)
Date: Thu 01 Aug 2002 - 01:56:51 CEST

Date: Wed, 31 Jul 2002 19:56:51 -0400
From: Munish Chopra <none@mchopra--engmail.uwaterloo.ca.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: Grafikkort

On 2002-08-01 01:28 +0000, Rasmus Meldgaard wrote:

> Jeg har ikke prøvet den fornylgt (jeg er blevet den lykkelige ejer af
> et G400), men ifølge deres hjemmeside er den stedivæk ustabil og uden
> 3d, og nvidia se stedivæk ikke ud til at ville hjælpe selv om de
> ellers havde lovet det.

Ustabiliteten ligger i NVIDIA's drivermodul. De kan aabenbart ikke finde
ud af at fixe de fleste ting som vi har patchet og snakket med dem om.
Vores FreeBSD-stub er et rimelig god stykke kode (kunne vaere meget
bedre hvis deres driver var programmeret ordentlig).

De hjaelper hvor de kan, det kommer an paa hvem i NVIDIA vi taler med.
Det er desuden foerste gang de arbejder sammen med et open source
projekt, men alligevel er det meget frustrerende. Jeg har dog faaet at
vide at ATi/Matrox for det meste ikke er meget bedre.

For dem der ejer et NVIDIA kort kan jeg kun sige: Det kommer (hvornaar
er et helt andet spoergsmaal). Lige nu kan de ikke foretage stoerre
aendringer i driveren af gode grunde, men mere maa jeg desvaerre ikke
fortaelle.

--
Munish Chopra