Re: Krav

From: Rasmus Barfoed (none@rbh--easydata.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Thu 01 Aug 2002 - 12:36:14 CEST

Date: Thu, 1 Aug 2002 12:36:14 +0200
Subject: Re: Krav
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
From: Rasmus Barfoed <none@rbh--easydata.dk.lh.bsd-dk.dk>

On Wednesday, July 31, 2002, at 10:26 PM, Martin Allan Jensen wrote:
> Jeg skal nu finde den bedste løsning på at oprette en kunde på en
> maskine ved kun at indtaste få oplysninger
> og trykke på en enkelt knap....!

Hey Martin

Jeg bruger selv pure-ftpd ( findes i ports træet ), og den kan løse
første del af dit problem.
Pure-ftpd understøtter bruger konti i sql tables og du slipper derved
for at oprette brugeren på dit system.

Du kan også styre quotas og bandwidth på per bruger niveau. Læs mere på
http://pureftpd.org/documentation.shtml

Den eneste ide jeg har til httpd.conf er include ( "include
/usr/local/etc/httpd_user.conf" ) af en ekstra fil hvortil du skriver
fra php.
Ikke optimalt, men så er muligheden for at overskrive hele httpd.conf en
del mindre

håber det kunne bruges.

Rasmus Barfoed