RE: ISA nic

From: Jeppe Liisberg (none@jeppe--liisberg.com.lh.bsd-dk.dk)
Date: Sun 28 Apr 2002 - 17:44:22 CEST

From: "Jeppe Liisberg" <none@jeppe--liisberg.com.lh.bsd-dk.dk>
To: <none@bsd-dk--bsd-dk.dk.lh.bsd-dk.dk>
Subject: RE: ISA nic
Date: Sun, 28 Apr 2002 17:44:22 +0200

> Hvis du kan vælge mellem "Jumperless" og "P&P" med en jumper, så vælg
> "Jumperless". Kør derefter setupprogrammet (normalt
> RSET8019.EXE) under
> DOS, og vælg en fast irq + i/o-port. Hvis du har ikke driverdisketten,
> kan den hentes på http://www.realtek.com.tw
Ok, det var jo et rigtigt godt tip :-) Nu blev det hele lidt nemmere at
forstå...

> Vælg en standard værdi der
> er understøttet af kernen. Kun bestemte irq+i/o kombinationer er
> understøttet som standard. Prøv f.eks. 0x300h og IRQ 10 - og husk at
> reservere IRQ 10 i BIOS opsætningen.

Jeg kan indstille kortet, med ikke finde det :-( Jeg har sågar forsøgt at
rekompilere kernen med:
device ed0 at isa? port 0x280 irq 10 iomem 0xd8000
device rdp0 at isa? port 0x300 irq 5 flags 2

det bedste resultat hidtil har været ed0 som kan pinge sig selv, men ikke ud
på netværket...
det må jo betyde at irq og port-range er som det skal være, og en hardware
fejl kan det næppe være, når skidtet virker under windblows, men hvad så?
Jeg har enablet ipfirewalling og sat den til at tillade al trafik, er der
noget jeg har glemt?

- Jeppe