Re: ISA nic

From: Kristian Rask (none@krask--mediac.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Sun 28 Apr 2002 - 18:01:46 CEST

From: "Kristian Rask" <none@krask--mediac.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: <none@bsd-dk--bsd-dk.dk.lh.bsd-dk.dk>
Subject: Re: ISA nic
Date: Sun, 28 Apr 2002 18:01:46 +0200

Hej

> Jeg kan indstille kortet, med ikke finde det :-( Jeg har sågar forsøgt at
> rekompilere kernen med:
> device ed0 at isa? port 0x280 irq 10 iomem 0xd8000
> device rdp0 at isa? port 0x300 irq 5 flags 2
>
> det bedste resultat hidtil har været ed0 som kan pinge sig selv, men ikke ud
> på netværket...
> det må jo betyde at irq og port-range er som det skal være, og en hardware
> fejl kan det næppe være, når skidtet virker under windblows, men hvad så?
> Jeg har enablet ipfirewalling og sat den til at tillade al trafik, er der
> noget jeg har glemt?

Windows kan ofte selv indstille diverse software konfigurerede kort

At der er hul den ene vej betyder som regel at der problemer med IRQ.

Du har eklæret det anvendte IRQ for Reserved / Legacy / ISA / whatever i BIOS opsætningen ?

Du har fysisk rebooted maskinen ? Kortene læser som regel ikke konfigurations
dataene ind før de ser et reset signal på bussen. Ergo...
Shutdown -r now, i med en boot diskette, skrue/pille, CTRL+ALT+DEL gør ikke kortet
aktivt med den nye konfig. i nogle kort resettes dataene endog hvis man soft rebooter
og kortet findes og bruges af en driver.

Det forsvæver mig at der er noget med at de seneste ISA kort har en dependency på
kodestumper til PCI udgaverne af samme, altså sletter Du PCI versionen fra kernen,
så dutter ISA versionen ikke...

mvh

Kristian aka Den evige nybegynder