Re: ISA nic

From: Mikkel C. Simonsen (none@mcs--post5.tele.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Sun 28 Apr 2002 - 03:45:41 CEST

Date: Sun, 28 Apr 2002 02:45:41 +0100
From: "Mikkel C. Simonsen" <none@mcs--post5.tele.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: ISA nic

Jeppe Liisberg wrote:

> [...]
> pseudo device: converter from ipv6 to ipv4), som intet som helst kan.
> Efterfølgende har jeg forsøgt at kompilere kernen med
> device rdp0 at isa? port 0x378 irq 7 flags 2
> Det skulle understøtte selvsamme rtl8019, men det er stadig kun faith0 der
> figurerer...
>
> Det er egentligt ikke fordi det er så tvingende nødvendigt at få det til at
> virke, hvis maskinen skal bruges fornuftigt ville jeg nok foretrække et
> andet kort, men når nu det virker upåklageligt under windows, blev jeg lidt
> hooked på at få det til at fungere under FreeBSD også ;-) Nogle forslag?

Hvis du kan vælge mellem "Jumperless" og "P&P" med en jumper, så vælg
"Jumperless". Kør derefter setupprogrammet (normalt RSET8019.EXE) under
DOS, og vælg en fast irq + i/o-port. Hvis du har ikke driverdisketten,
kan den hentes på http://www.realtek.com.tw Vælg en standard værdi der
er understøttet af kernen. Kun bestemte irq+i/o kombinationer er
understøttet som standard. Prøv f.eks. 0x300h og IRQ 10 - og husk at
reservere IRQ 10 i BIOS opsætningen.

Venlig hilsen

Mikkel C. Simonsen