ISA nic

From: Jeppe Liisberg (none@jeppe--liisberg.com.lh.bsd-dk.dk)
Date: Sun 28 Apr 2002 - 02:23:20 CEST

From: "Jeppe Liisberg" <none@jeppe--liisberg.com.lh.bsd-dk.dk>
To: <none@bsd-dk--bsd-dk.dk.lh.bsd-dk.dk>
Subject: ISA nic
Date: Sun, 28 Apr 2002 02:23:20 +0200

Hej liste...

Jeg sidder og forsøger at få en ældre maskine til at fungere, men jeg er
stødt ind i et problem vedr. netkortet:
Jeg har (ved at sætte kortet i en w2k-box) identificeret kortet, som er et
ISA kort, til at være af typen rtl8019.
Min freeBSD-box finder det som ed1 (ne2000) når det er sat som plug'n pray,
men jeg kan kun pinge selve kortet, jeg slipper ikke ud på netværket. Jeg
har læst på http://www.planex.net/support/freeos/bsdsp.htm at det ikke skal
være sat til plug'n pray, men så finder kernen kun et faith0 (vistnok et
pseudo device: converter from ipv6 to ipv4), som intet som helst kan.
Efterfølgende har jeg forsøgt at kompilere kernen med
device rdp0 at isa? port 0x378 irq 7 flags 2
Det skulle understøtte selvsamme rtl8019, men det er stadig kun faith0 der
figurerer...

Det er egentligt ikke fordi det er så tvingende nødvendigt at få det til at
virke, hvis maskinen skal bruges fornuftigt ville jeg nok foretrække et
andet kort, men når nu det virker upåklageligt under windows, blev jeg lidt
hooked på at få det til at fungere under FreeBSD også ;-) Nogle forslag?

- Jeppe