Re: Transmata Crusoe SBC og *BSD

From: Jørgen Nørgaard (none@jnp--napolinet.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Sun 28 Apr 2002 - 16:51:08 CEST

Date: Sun, 28 Apr 2002 16:51:08 +0200
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
From: Jørgen Nørgaard  <none@jnp--napolinet.dk.lh.bsd-dk.dk>
Subject: Re: Transmata Crusoe SBC og *BSD

At 16:24 +0200 28/04/02, Jonathan Fromer wrote:
>Hej BSD-DK
>
>Er der nogen der har erfaring med *BSD på Transmetas Crusoe cpu'er?
>
>Jeg skal til at lave en lille (både hvad angår strømforbrug og støj)
>"hjemme" server, der primært skal fungere som NAS enhed. Til at starte med
>havde jeg egentligt tænkt på at bygge en lille microATX pc med alt på mb'en
>og en celeron cpu. Jeg faldt dog over en lille sbc der bygger på en
>transmeta crusoe tm3200 der faktisk ser rigtig interesant ud.
><http://www.thiim.com/asp/vare.asp?vnr=35993&snavn=2MBE&kat=industri> og
><http://www.icpamerica.com/wafer_6820.php> .

Ingen erfaringer med Crusoe men jeg har lavet en lille server baseret
på en VIA cpu C3. Den burde kunne laves støjsvag fordi den ikke
skulle behøve cpu blæser ifølge produktoplysninger (det har jeg dog
sat på alligevel for serveren står for sig selv i kælderen. den 24
port switch serveren står sammen med larmer mere)

--
Hilsen
/jørgen nørgaard                               ... For privacy ...