Re: Det er ikke kriminelt at hacke i Argentina..

From: Henrik Lund Kramshøj (none@hlk--kramse.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Wed 17 Apr 2002 - 21:03:44 CEST

Date: Wed, 17 Apr 2002 21:03:44 +0200
Subject: Re: Det er ikke kriminelt at hacke i Argentina..
From: Henrik Lund Kramshøj <none@hlk--kramse.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk

On Wednesday, April 17, 2002, at 06:27 PM, Daniel Blankensteiner wrote:

> [...]

Slaget er tabt for mange år siden!

Når min Practical Unix and Internet Security fra 1996 erkender:
"Today the confusion over the term hacker has largely been resolved.
While
some computer professionals continue to call themselves "hackers," most
don't. In the mind of the public, the word "hacker" has been firmly
defined as
a person exceptionally talented with computers who often misuses that
skill.
Use of the term by members has only served to reinforce this definition"
- den er skrevet af AUTORITETER indenfor IT-sikkerhed Garfinkel og "Spaf"
- og

Interessant er det at min marts 1993 print af første udgave "Practical
Unix Security"
ikke havde den passus med!, men istedet:
"Although the media often refers to the people who break into computers
as
"hackers," this is a perversion of the word's original meaning. Some
computer
security professionals, many of them hackers or former hackers
themselves,
call people who break into computers "crackers" a word that more
accurately
describes what these people do. Other terms that apply to these people
are
"vandals" or "criminals."

Nå, nok historie for idag!

Drop brugen af hacker eller brug det kun i lukkede cirkler, hvor i til
gengæld jo er
frie til at bruge det i begge betydninger ... :)
Brug tiden på noget mere relevant der eventuelt kan være med til at gøre
sværere
for vandalerne at bryde ind i IT-systemerne.

Samtidig er konceptet om at bryde ind uden at skade omsonst, idet man jo
ikke
kan vide eller afgøre hvem der var på besøg - og derfor må betragte
ethvert brud
på sikkerheden alvorligt.

Hvis du eksempelvis ser CERT guiden:
Steps for Recovering from a UNIX or NT System Compromise
http://www.cert.org/tech_tips/win-UNIX-system_compromise.html
Hvor lang tid tager det ?
eller søg efter filen "i.only.replaced.index.html.txt" om hvad der sker
efter et "uskyldigt"
defacement

Henrik
hlk@kramse.dk

PS Nedenstående er desværre temmeligt usammenhængende, idet ordet cracker
ligeledes er "overloadet" med flere betydninger idag ...