Re: Det er ikke kriminelt at hacke i Argentina..

From: Daniel Blankensteiner (none@db--traceroute.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Wed 17 Apr 2002 - 18:27:56 CEST

From: "Daniel Blankensteiner" <none@db--traceroute.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: <none@bsd-dk--bsd-dk.dk.lh.bsd-dk.dk>
Subject: Re: Det er ikke kriminelt at hacke i Argentina..
Date: Wed, 17 Apr 2002 18:27:56 +0200

----- Original Message -----
From: "Lennart Sorth" <none@Lennart.Sorth--uni-c.dk.lh.bsd-dk.dk>

Nej, en Lamer er en person der giver sig ud for at være hacker, men ikke er
det.
Altså en hacker-wannabee......

> eller kidiot ?

*GG* Scriptkiddies er nybegyndere hacker som benytter sig af latterlige
programmer som
trojans og portscannere.....de har ikke helt styr på hvad de laver og det er
oftes dem
vi hører om i medierne.

> men slaget _er_ tabt - pressen HAR givet ordet "hacker" den nye
> betydning, mens crackeren vist snart er den svenske udgave (det
> er nok en svensk sammensværgelse! - er det tid for endnu en
> svenskerkrig ? :-) )

Slaget er tabt? Bare fordi medierne og hollywood tror at en hacker er en
cracker og
dermed har fået flertallet af befolkningen til at bruge ordet "hacker" for
IT-kriminelle, gør
det da ikke mere rigtigt. Lad os hellere åbne folks øjne og lære dem hvad en
hacker er
og hvad en cracker er.
En cracker er en person, der bryder ind i et system for at
sjæle/ændre/slette data, altså en
kriminel.
En hacker er mange ting, men ikke kriminel, desuden hacker en Hacker ikke
systemer for
at få de data der ligger på dem, men for at lære af oplevelsen.
Altså er der tale om en motivationsforskel, samt hvad der er lovligt.
Jeg vil ikke lade folk der ikke har forstand på det, bestemme hvad en hacker
er, men de
kunne i det mindste skrive "ondsindet hacker", hvis de ikke vil bruge
betegnelsen cracker.

mvh
db