Re: OT: Notebooks

From: Bjarne Wichmann Petersen (none@mekanix--privat.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Sun 23 Sep 2001 - 13:03:22 CEST

From: Bjarne Wichmann Petersen <none@mekanix--privat.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: OT: Notebooks
Date: Sun, 23 Sep 2001 13:03:22 +0200

On Sunday 23 September 2001 11:37, you wrote:

> Den bliver varm når den laver noget og blæseren er ikke lydløs, men
> ellers er den OK.

Nedtur. Jeg har en "lettere" nedsat koncentrationsevne/stresstærskel, så selv
den svage susen fra mit NoiseControl-tower kan hyle mig ud af den.

Blæseren er temperaturreguleret, right? Ved almindelig brug hvor ofte og hvor
længe kører den?

Hvad er din definition af "laver noget" er det heftig "number crunching"
eller inkluderer det også teksbehandling/KDE/X?

> Jeg aner ikke om den kan køre 4.4 vil jeg dog lige advare om...

4.4? Det er spændingen over CPU'en, right? Hvorfor er det ikke godt at
underclocke en CPU?

Jeg har slet ikke brug for de 700+ MHz som tilbydes. Min udrangerede K6
400MHz var alt rigeligt til mit behov, bortset fra at den ikke var så god til
at afspille DVD'er! Derfor den blev udskiftet! ;)

Så hvis man kunne få varmeudviklingen ned i et niveau hvor blæseren ikke blev
aktiveret ville det jo være skjønt! ;)

Bjarne