Re: OT: Notebooks

From: Poul-Henning Kamp (none@phk--critter.freebsd.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Sun 23 Sep 2001 - 15:01:05 CEST

To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: OT: Notebooks
Date: Sun, 23 Sep 2001 15:01:05 +0200
From: Poul-Henning Kamp <none@phk--critter.freebsd.dk.lh.bsd-dk.dk>

In message <none@20010923110103.DNUV19779.fepD.post.tele.dk--there.lh.bsd-dk.dk>, Bjarne Wichmann
Petersen writes:

>Nedtur. Jeg har en "lettere" nedsat koncentrationsevne/stresstærskel, så selv
>den svage susen fra mit NoiseControl-tower kan hyle mig ud af den.
>
>Blæseren er temperaturreguleret, right? Ved almindelig brug hvor ofte og hvor
>længe kører den?

Så lang tid har jeg ikke haft den endnu...

>Hvad er din definition af "laver noget" er det heftig "number crunching"
>eller inkluderer det også teksbehandling/KDE/X?

>4.4? Det er spændingen over CPU'en, right? Hvorfor er det ikke godt at
>underclocke en CPU?

FreeBSD-4.4... Jeg kører -current...

>Så hvis man kunne få varmeudviklingen ned i et niveau hvor blæseren ikke blev
aktiveret ville det jo være skjønt! ;)

Min er en P3 version, jeg antager at Celeron'erne er mindre
varmeproducerende ?

--
Poul-Henning Kamp       | UNIX since Zilog Zeus 3.20
phk@FreeBSD.ORG         | TCP/IP since RFC 956