Re: .dk registrator

From: Flemming Jacobsen (none@fj--batmule.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Sun 16 Sep 2001 - 16:07:31 CEST

From: Flemming Jacobsen <none@fj--batmule.dk.lh.bsd-dk.dk>
Subject: Re: .dk registrator
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Date: Sun, 16 Sep 2001 16:07:31 +0200 (CEST)

Jeppe Liisberg wrote:
> Findes der sådan en (det ville nok være det optimale)?

Det er nok nemmest at få ISPen med på ideen hvis ISPen kører de
officielle servere, men henter zonen fra din hjemme server.
Det gør også setup'et væsentligt mere pålideligt.

Men generelt: Jo mindre ISP des større chance (medmindre du vil
betale for det selvfølgelig).

> Jeg synes godtnok det lyder helt forrykt at det skal fungere sådan. Jeg har
> lige fået overdraget autoriteten for et .com domæne og der var absolut ingen
> problemer, jeg tastede bare mit lille visa nummer ind og navne samt ip'er på
> nameservere, og så kørte det bare.

.com er også fuld af lame delegations og andet rod.
Jeg har fuld respekt for at DK-H vil undgå det i .dk zonen.

> Men sådan skal det naturligvis ikke være i IT-foreganslandet Danmark, her
> skal vi gøre det så besværligt for os selv som muligt.

Nej, så fornuftigt som muligt for brugerne.
Jeg synes iøvrigt ikke at "fri adgang til at køre DNS server"
har så meget at gøre med at være "IT-foregansland".

(Ja, jeg arbejder for en ISP)

        Hyg'
        Flemming

--
Flemming Jacobsen                                  Email: fj@batmule.dk
   ---===   If speed kills, Windows users may live forever.   ===---