Re: Min egen server

From: Christian Dueholm Christensen (none@chch--freesbee.wheel.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Tue 04 Sep 2001 - 13:14:34 CEST

Date: Tue, 4 Sep 2001 13:14:34 +0200 (CEST)
From: Christian Dueholm Christensen <none@chch--freesbee.wheel.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: <none@bsd-dk--bsd-dk.dk.lh.bsd-dk.dk>
Subject: Re: Min egen server

On Tue, 4 Sep 2001, Claus Guttesen wrote:

> Det er vigtig at man rekompilerer kernen, når man har
> udført en 'make world', _mens_ man stadig er i
> single-user-mode, dvs. _før_ man rebooter sin maskine.
> Ellers risikerer man at kernen går i panic, muligvis
> pga. manglende/ændrede biblioteker/rutiner.

Så forstår jeg bedre hvad du mener. Det kan dog sagtens lade sig gøre (på
NetBSD i det mindste) såfremt man sørger for at opdatere de rigtige dele
af userland før man kompilerer kernen.

Det afhænger selvfølgelig også af hvor store ændringer der er mellem ens
eksisterende source træ og det nye.

--
Christian D. Christensen

"Do not meddle in the affairs of sysadmins, for you are crunchy and taste good with ketchup."