Re: Min egen server

From: Alex Holst (none@a--area51.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Tue 04 Sep 2001 - 13:23:21 CEST

Date: Tue, 4 Sep 2001 13:23:21 +0200
From: Alex Holst <none@a--area51.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: Min egen server

Quoting Claus Guttesen (cguttesen@yahoo.dk):
> Det er korrekt at man ikke skal gå i single-user-mode
> når man blot skal rekompilere kernen. Men der findes
> én undtagelse.
>
> Det er vigtig at man rekompilerer kernen, når man har
> udført en 'make world', _mens_ man stadig er i
> single-user-mode, dvs. _før_ man rebooter sin maskine.
> Ellers risikerer man at kernen går i panic, muligvis
> pga. manglende/ændrede biblioteker/rutiner.

Sikke en gang vroel. Kernen bruger ikke system biblioteker.

Jeg compiler altid min kerne foerst, rebooter og compiler derefter userland.
Naar jeg har recompilet userland uden at have rebootet med den nye kerne
sker det at who, top, ps og andet ikke virker fordi forskellige structs er
blevet aendret.

Det vaerste der sker er f.eks. at ps ikke giver en process listing indtil du
har rebootet med den nye kerne.

when it's more bare, more hollow.                  http://a.area51.dk/