RE: qpopper paa en anden port?

From: Hansen,Ole OHA (none@oha--kmd.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Fri 12 Oct 2001 - 13:27:11 CEST

From: "Hansen,Ole OHA" <none@oha--kmd.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: "'bsd-dk@bsd-dk.dk'" <none@bsd-dk--bsd-dk.dk.lh.bsd-dk.dk>
Subject: RE: qpopper paa en anden port?
Date: Fri, 12 Oct 2001 13:27:11 +0200

> - Maaske har jeg ikke faaet draebt processen selvom jeg lavede kill
> -HUP? (pid er stadig den samme efter kill!)

Processen skulle gerne beholde sit PID efter en -HUP (hvis den da honorerer
-HUP og det gør inetd i hvert fald)

> Maaske er mine parametre forkerte? Linien i inetd.conf ser saadan
> ud:
>
> pop3 stream tcp nowait root /usr/local/libexec/qpopper
> qpopper :7283

Det er inetd, der sørger for at åbne qpopper, derfor er det inetd du, i
første omgang, skal bede om at åbne en port på 7283. Dette kan du gøre ved
at tilføje en linie i /etc/services der siger noget i retningnen af:
qpopper 7283/tcp # Det er er min egen qpopper-fætterhalløj
og "pop3" i inetd.conf til qpopper. Jeg ved ikke, om qpopper stadig skal
have :7283 optionen på (men det må du selv rode med, jeg har ikke en qpopper
"på mig")

> Mads

(Tager jeg helt fejl, så tæv mig endelig :-) )

--
Ole Hansen