SV: Dansk tastatur igen igen

From: Danni Finne (none@danni--finne.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Thu 04 Oct 2001 - 16:02:03 CEST

From: "Danni Finne" <none@danni--finne.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: <none@bsd-dk--bsd-dk.dk.lh.bsd-dk.dk>
Subject: SV: Dansk tastatur igen igen
Date: Thu, 4 Oct 2001 16:02:03 +0200

> Nu vi er igang - hvad så egentlig med home, end og delete ?

Det samme spurgte jeg om for et stykke tid siden, men fandt desværre aldrig
noget rigtigt svar... Imellem tiden har jeg lært mig at bruge:

CTRL-A = home
CTRL-E = end
CTRL-D = delete / logout
CTRL-H = backspace

CTRL-K = slet resten af linien,
CTRL-U = slet fra cursur og tilbage
CTRL-Y = Yank/paste.
CTRL-SPACE = sæt mærke.
CTRL-W = CUT fra mærke til nuværende position af cursor
CTRL-S = er scroll lock,
CTRL-Q = fjerner det igen.
CTRL-T = giver load og cmd. info når et program kører..
CTRL-L = clear screen, behold igangværende kommando
CTRL-R = Reverse search
CTRL-T = byt plads med karakteren til venstre

Prøv det, prøv det :) Håber det var lidt hjælp.

--
Danni