Re: FreeBSD, USB og Lasat Speed II

From: Lars Thegler (none@lars--thegler.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Thu 15 Nov 2001 - 14:10:50 CET

Date: Thu, 15 Nov 2001 14:10:50 +0100 (CET)
Subject: Re: FreeBSD, USB og Lasat Speed II
From: "Lars Thegler" <none@lars--thegler.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk

> Er det muligt at få Lasat Speed II modem til at virke på USB-porten
> under FreeBSD? Hvordan skal det sættes op? Hvordan får jeg mulighed for

Jeg forsøgte det for ca et halvt år siden, men måtte opgive. Der mangler
tilsyneladende noget i umodem device driveren, for at det kan køre med
Lasat'en. Jeg har kigget lidt i sourcen, men mangler for meget USB-kendskab
til at kunne udrette noget fornuftigt. Hvis der er nogen blandt læserne, der
kender lidt til USB-protokollen, så kan vi måske gøre noget.

Jeg måtte ihvertfald falde tilbage til seriel, og det fungerer fint, selvom
jeg vel rent teoretisk taber ca 10% af den mulige båndbredde.

/Lars