Re: jsp

From: Christian Laursen (none@xi--borderworlds.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Sun 11 Nov 2001 - 17:45:24 CET

To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: jsp
From: Christian Laursen <none@xi--borderworlds.dk.lh.bsd-dk.dk>
Date: 11 Nov 2001 17:45:24 +0100

"Jeppe Liisberg" <none@jeppe--liisberg.com.lh.bsd-dk.dk> writes:

> Jeg vil gerne kunne køre jsp fra min apache-webserver, men af det lidt jeg
> har fået sat mig ind i det, fremgår det at jeg skal have jdk installeret
> (samt tomcat og mod_jserv) før det vil virke, og jeg kan ikke compilere jdk
> uden at have X11...

Efterhånden brugen man vist mod_jk eller mod_webapp fremfor mod_jserv til at
snakke med tomcat fra apache.

mod_webapp har jeg endnu ikke haft held med at få kompileret på FreeBSD,
men mod_jk virker fint.

> Jeg har tænkt mig at skrive mine .jsp filer på min workstation, som kører
> w2k, men serveren er altså gui-løs, og skal "bare" servere det færdige
> produkt. Skal man virkeligt bruge jdk til det?

Ja.

Når en bruger requester en jsp-side, kompileres den første gang det sker.
Dette sker ved at der genereres en servlet, som kompileres med javac.
javac har man kun, hvis et JDK er installeret.

> Er jeg helt på galt spor? Er der nogle der gider skære det lidt ud i pap,
> det der med java og hvordan det skal virke, eller hvor kan jeg evt. finde
> mere info?

Håber ovenstående kan bruges.

--
Med venlig hilsen