Crash af maskine?!

From: Dennis Pedersen (none@mig_cotrold--mailme.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Wed 07 Nov 2001 - 17:32:34 CET

From: "Dennis Pedersen" <none@mig_cotrold--mailme.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: <none@bsd-dk--bsd-dk.dk.lh.bsd-dk.dk>
Subject: Crash af maskine?!
Date: Wed, 7 Nov 2001 17:32:34 +0100

Hej!
Jeg har en FBSD 4.2 der har kørt igennem længere tid uden det fjerneste
problemer, men nu er den pludseligt begyndt at crashe helt spontant <suk>
Jeg kan se udfra /var/log/messages blandt andet at den er braget ned med 240
fordi den skriver noget om fil systemet ikke blev anstændig unmounted, men
spørgsmålet er hvor skal jeg lede hvis jeg vil finde årsagen til den
crasher? (jeg har sat 2 stænger ram og en IBM 60gxp hd i den og da den er
lidt uhandy at komme til ville jeg gerne se om jeg udelukke det er et
software problemer før jeg flår den til atomer..)
Den kan nåes med telnet(som der *ER* patched;),ssh,www(apache-1.3.14) fra
nettet, jeg har nu prøvet at slå alle services ned for at se om det evt
skulle være udbudne gæster..
Nogen bud på hvor jeg skal finde i de vise sten? ;)
Måske skal det siges at det på ingen måder er en produktions maskine eller
indeholder vigtige data ;)

/Dennis