consol programmer

From: Kenneth Karlsson (none@kak--odensevej.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Sat 03 Nov 2001 - 19:47:41 CET

From: "Kenneth Karlsson" <none@kak--odensevej.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: "bsd.dk" <none@bsd-dk--bsd-dk.dk.lh.bsd-dk.dk>
Subject: consol programmer
Date: Sat, 3 Nov 2001 19:47:41 +0100

Er der nogen der har nogen ideer om hvor man kan finde gode consol
applikationer til FreeBSD.
Her tænker jeg på tekstbehandling, regnskabsprogrammer (miniERP),
databaseprogrammer (ikke DBMS) f.eks. ala dBase (jaja, jeg ved godt det er
noget tussegammelt noget, men det virkede sgu ok).

Baggrunden er at i denne overteknologiske GUI verden, kunne jeg godt tænke
mig at komme "back to base", og finde de gode programmer som blev brugt
meget under MSDOS, bare i en Open Source udgave. Kald mig skør, men jeg er
blevet helt hooked på ideen ! - så har de jo også den fordel, at jeg bare
skal bruge en telnet klient for at bruge programmerne.

Jeg har søgt lidt i ports, men det er mest basale editorer der findes der,
og så self. en masse til X. Nettet gav mig nogle enkle links til nogle Linux
programmer, men ikke rigtig noget jeg har kunne få til at køre på FBSD.

mvh
Kenneth Karlsson