RE: Backup på CD?

From: Lasse Hjorth (none@cybofuto--cybofuto.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Sat 03 Nov 2001 - 19:06:04 CET

From: "Lasse Hjorth" <none@cybofuto--cybofuto.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: <none@bsd-dk--bsd-dk.dk.lh.bsd-dk.dk>
Subject: RE: Backup på CD?
Date: Sat, 3 Nov 2001 19:06:04 +0100

>Er der nogen af jer som kan anbefale mig et backup værktøj (eller
værktøjer) som automatisk kan tage backup >af specificerede kataloger
til CD? Det skulle meget gerne kunne ske med med et defineret
tidsinterval.
>Jeg har ikke behov for at tage backup af hele systemet, men kun eks.
/home og helst kun nye filer, og dem
>som er blevet opdateret siden sidst.

Det jeg ville gøre, var at lave et shellscript som lavede en/nogle tar
fil(er), og så brændte dem med cdrecord. Tag et kig på
http://www.freebsd.org/doc/en_US.ISO8859-1/books/handbook/creating-cds.h
tml
som så kørte I en crontab.

>Det ville også være smart hvis jeg kunne tage backup af filer fra en
anden server eks. via ftp, men dette
>er ikke et krav.
Det er bare at hente ned op den maskine der tager backup, brug evt. scp
istedet..

--
Lasse Hjorth