Re: Opgradering af bundkort/cpu

From: Munish Chopra (none@chopra--runbox.com.lh.bsd-dk.dk)
Date: Thu 31 May 2001 - 08:44:09 CEST

Date: Thu, 31 May 2001 08:44:09 +0200
From: Munish Chopra <none@chopra--runbox.com.lh.bsd-dk.dk>
To: BSD-DK <none@bsd-dk--BSD-Dk.dk.lh.bsd-dk.dk>
Subject: Re: Opgradering af bundkort/cpu

On Wed, May 30, 2001 at 11:40:54PM +0200, Bjarne Wichmann Petersen wrote:
> Jeg skal ha' udskiftet min K6 med en Duron og min plan er bare at udskifte
> bundkort/cpu og så bare boote FreeBSD igen.
>
> Spørgsmål: kan jeg uden videre det? Chipsættet er et andet (VIA KT133A),
> men jeg kan umiddelbart ikke finde noget i LINT hvor man angiver hvilke
> chipsæt man benytter, så jeg går ud fra at det er ligegyldigt.
>
> Mht. CPU, så er kerne og system konfigureret med 'cpu 586'.... Duron'en
> burde umiddelbart kunne æde det.... eller skal jeg rekompilere skidtet til
> 'cpu 386' inden for at være på den sikre side.

i kerne config skal der stå: cpu I686_CPU

i make.conf kan du godt slippe af sted med: CPUTYPE=k7 (den bruger godt
nok K6 optimeringer derefter, men jeg tror det er gcc der er
bagud...andre der ved mere om det?)

> Derefter når jeg vil rekomplirer med Duron'en... skal jeg så sætte 'cpu
> 686' ... eller er der en 'cpu 786'?
>
> Er ovenstående en måde at gøre til på... eller skal jeg i stedet hive en
> weekend ud af kalenderen og geninstallere?
>
> Bjarne
>
> PS: Hvis nogen kender en god grund til hvorfor jeg *ikke* skal købe et
> Epox EP-8KTA3 lytter jeg gerne! ;)

Jeg har ikke hørt meget brok over Epox på det sidste, men jeg er meget
glad for mit Asus A7V. Det skal lige siges at VIA chipsæt (som også er
på Asus kort) er noget værre lort. SiS kommer snart med et 735(?) som
skulle være en del bedre.

--
-Munish