Re: Exited on signal 11 ??

From: Hroi Sigurdsson (none@hroi--asdf.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Thu 31 May 2001 - 00:32:53 CEST

Date: Thu, 31 May 2001 00:32:53 +0200
From: Hroi Sigurdsson <none@hroi--asdf.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: Exited on signal 11 ??

mads@kanon.net wrote:

> Saa.. Hvad du skriver (og osse antydet i den FAQ som Soeren sendte)
> er, at de to meddelelser mere er et tegn paa brugt HW? Eller vil
> signal 11 osse vise sig hvis man stresser SW (fx ftpd) som Anton
> antyder det?

Hvis et programs data bliver korrupt i ram eller cpu-cache, vil der
givetvis ske ting og sager. F.eks. en pointer der peger et helt forkert
sted hen. Men der kan jo også være en fejl i _programmet_ der gør at en
pointer peger på noget forkert. Hvis fejlen ser ud til at følge et
nondeterministisk mønster er der sandsynlighed for HW-fejl.

> Anyway.. Ny HW maa der til.. ;)

Eller bedre køling. Jeg kan anbefale dig at køre denne ram-test:
http://reality.sgi.com/cbrady_denver/memtest86/. Det er det første jeg
gør før jeg sætter maskiner i drift. Dårlig ram er uhyggeligt hyppigt
forekommende for tiden.

--
Hroi Sigurdsson