Opgradering af bundkort/cpu

From: Bjarne Wichmann Petersen (none@mekanix--privat.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Wed 30 May 2001 - 23:40:54 CEST

Date: Wed, 30 May 2001 23:40:54 +0200
From: Bjarne Wichmann Petersen <none@mekanix--privat.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: BSD-DK <none@bsd-dk--bsd-dk.dk.lh.bsd-dk.dk>
Subject: Opgradering af bundkort/cpu

Jeg skal ha' udskiftet min K6 med en Duron og min plan er bare at udskifte
bundkort/cpu og så bare boote FreeBSD igen.

Spørgsmål: kan jeg uden videre det? Chipsættet er et andet (VIA KT133A),
men jeg kan umiddelbart ikke finde noget i LINT hvor man angiver hvilke
chipsæt man benytter, så jeg går ud fra at det er ligegyldigt.

Mht. CPU, så er kerne og system konfigureret med 'cpu 586'.... Duron'en
burde umiddelbart kunne æde det.... eller skal jeg rekompilere skidtet til
'cpu 386' inden for at være på den sikre side.

Derefter når jeg vil rekomplirer med Duron'en... skal jeg så sætte 'cpu
686' ... eller er der en 'cpu 786'?

Er ovenstående en måde at gøre til på... eller skal jeg i stedet hive en
weekend ud af kalenderen og geninstallere?

Bjarne

PS: Hvis nogen kender en god grund til hvorfor jeg *ikke* skal købe et
Epox EP-8KTA3 lytter jeg gerne! ;)