FreeBSD, eggdrop (irc-bot) og TCL

From: Michael Rasmussen (none@michael.r--grafisk.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Sun 27 May 2001 - 11:32:06 CEST

Date: Sun, 27 May 2001 11:32:06 +0200
From: Michael Rasmussen <none@michael.r--grafisk.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: "bsd-dk@bsd-dk.dk" <none@bsd-dk--bsd-dk.dk.lh.bsd-dk.dk>
Subject: FreeBSD, eggdrop (irc-bot) og TCL

En af mine venner har fået ADSL, og jeg har tilbudt at smække en FreeBSD
boks op hos ham, som skal kører lidt småting som ftp, www, firewall og
(måske en lidt sjov ting) en IRC bot.

Foreløbig har jeg leget lidt med en bot ved navn Dancer (vidst udviklet
af en dansker :)), og denne kører fint på FreeBSD (4.x). Men jeg kunne
nu godt tænke mig at prøve eggdrop også, da den ser mere avanceret ud og
har en masse sjove udvidelsesmuligheder via TCL.

Men jeg har problemer med at få compile't eggdrop, da den ikke kan finde
TCL - og jeg vil tro det er fordi at det hedder tclsh8.2 på FreeBSD.

Mit spørgsmål er derfor, om man kan være så heldig, at der sidder en her
der, med held, har compile't eggdrop på en FreeBSD boks? :)

På forhånd tak.

--
Med venlig hilsen
 Michael Rasmussen <none@michael.r--grafisk.dk.lh.bsd-dk.dk>