Re: FreeBSD, eggdrop (irc-bot) og TCL

From: Michael Rasmussen (none@michael.r--grafisk.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Sun 27 May 2001 - 13:11:57 CEST

Date: Sun, 27 May 2001 13:11:57 +0200
From: Michael Rasmussen <none@michael.r--grafisk.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: FreeBSD, eggdrop (irc-bot) og TCL

Jan Chrillesen wrote:

> cd /usr/ports/lang/tcl83 && make install clean, og derefter kan jeg
> fint compile en eggdrop på min 4.3 box.

Tak for det hurtige svar :)

Hvilken version af eggdrop bruger du, for jeg kan desværre stadig ikke
få det til at virke.

Jeg har installeret tcl83 via ports, som du skrev, og når jeg herefter
forsøger at køre ./configure for eggdrop 1.3.22 kan den ikke finde
libtcl og tcl.h - når jeg så angiver biblioteket til førnævnte filer,
via henholdsvis:

        setenv TCLLIB /usr/local/lib
        setenv TCLINC /usr/local/include/tcl8.3

...finder den fint tcl.h, men stadig ikke libtcl - og efter hvad jeg kan
se skulle libtcl*.a og .so altså ligge i "/usr/local/lib".

Nu er det godt nok en FreeBSD 4.2 jeg sidder med, men det burde vel ikke
gøre nogen forskel.

--
Med venlig hilsen
 Michael Rasmussen <none@michael.r--grafisk.dk.lh.bsd-dk.dk>