Installation på Compaq Proliant 2500

From: Jens Fallesen (none@jens--fallesen.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Wed 16 May 2001 - 12:46:21 CEST

Date: Wed, 16 May 2001 12:46:21 +0200 (CEST)
From: Jens Fallesen <none@jens--fallesen.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Installation på Compaq Proliant 2500

Hej,

Jeg har fået udstukket en gammel Compaq Proliant 2500, som skal bruges til
et projekt. Til formålet vil jeg så lægge en FreeBSD 4.3-RELEASE på, men
det går ikke så godt.

Maskinen har en embedded SCSI-controller, som under boot af cd eller
floppies opdages som sym0. Inden boot finder controlleren de tre diske, og
BTX rapporterer dem også som BIOS disk C, D og E.

Men når FreeBSD-installationen endelig kommer i gang, kan jeg ikke komme
til at partitionere systemet. Jeg får nemlig en "No disks found!" popup.

Hvis jeg hiver både cd og floppier ud, booter maskinen fint op i NT, som
den hidtil har gjort.

Nogle ideer?

--
Jens Fallesen <none@jens--fallesen.dk.lh.bsd-dk.dk>