FTP adgang

From: Munish Chopra (none@messiah_man--hotmail.com.lh.bsd-dk.dk)
Date: Wed 16 May 2001 - 12:25:48 CEST

From: "Munish Chopra" <none@messiah_man--hotmail.com.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: FTP adgang
Date: Wed, 16 May 2001 12:25:48 +0200

Jeg har et lille problem mht. den måde ftpd arbejder på. Hvis jeg laver en
anonymous FTP account begynder små script kiddies at uploade warez og alt
muligt andet. Hvordan kan jeg smække passwords på FTP account'en? Jeg har
også leget lidt med at have forskellige 'klasser' af FTP-brugere. Altså
nogle som kan downloade fra bestemte biblioteker, og andre som ikke kan etc.
Jeg ved at sådan noget er nemt under Windows, men der holder en FTP server
sig til gengæld kun oppe i tre timer...hvis man er heldig :) Jeg har før
brugt Proftpd til noget lignende, men jeg kunne godt tænke mig at vide
hvilke muligheder der er med goe' gamle ftpd (FreeBSD 4.3-STABLE).

Tak for hjælpen.

Cheers,
Munish