Re: Tjeck Apache + Install af: PHP og MySQL

From: Erwin Lansing (none@erwin--lansing.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Thu 03 May 2001 - 08:29:04 CEST

Date: Thu, 3 May 2001 08:29:04 +0200
From: Erwin Lansing <none@erwin--lansing.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: Tjeck Apache + Install af: PHP og MySQL

On Thu, May 03, 2001 at 08:05:52AM +0100, Tomas Norre wrote:
> Hej..
>
> Jeg vil gerne vide hvordan man kan tjekke hvilken version af apache der er
> installleret på sin maskine, jeg har en OpenBSD ver. 2.8 med apache
> installeret som standart, men kan ikke finde ud af om det er den nyeste
> version af apache..

bash-2.04$ httpd -v
Server version: Apache/1.3.19 (Unix)
Server built: Apr 16 2001 10:13:43

> Dernæst skal jeg have installeret PHP og MySQL, jeg kan ikke finde ud af
> hvordan de to skal tilføjes til den allerede installert apache server, jeg
> håber der er en der kan hjælpe med en lille beskrivning af hvordan jeg
> takler problemet.

på OpenBSD ligger det vel på et tilsvarende sted i
packagescollection som på netbsd: /usr/pkgsrc/www/apache
/usr/pkgsrc/www/php4 /usr/pkgsrc/www/php4-mysql
/usr/pkgsrc/databases/mysql-client /usr/pkgsrc/databases/mysql-server

/erwin

--
Erwin Lansing 		-- 		www.droso.org
"You've got mail"