Re: samba + FreeBSD 4.2

From: Morten Joergensen (none@mojo--daemon.uu.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Sun 18 Mar 2001 - 15:32:16 CET

Date: Sun, 18 Mar 2001 15:32:16 +0100
From: Morten Joergensen <none@mojo--daemon.uu.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: samba + FreeBSD 4.2

Hej,

> Jeg har et stor problem med at få samba deamon til at starte i FreeBSD 4.2.
>
> Jeg troede egentlig at følgende kommandoer skulle være nok: (jeg har omdøbt smb.conf.default -> smb.conf samt lavet de nødvendige rettelser i filen)
> smbd -D
> nmbd -D
>
> Men ligemeget hjælper det, er der nogen som har en ide om hvorfor det ikke virker????

Har du prøvet at køre testparm for at se om din smb.conf er OK?

Prøv også at kigge i log-filerne når du har forsøgt at starte
smbd og nmbd. Der vil sikkert stå noget, der kan give en idé om
hvad det er der driller.

Post evt. et snip fra logfilerne her - så er der større sandsynlighed
for at nogen kan hjælpe.

Mvh,
Morten