Re: traceroute og NE2

From: Mikkel C. Simonsen (none@mcs--post5.tele.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Tue 26 Jun 2001 - 20:21:33 CEST

Date: Tue, 26 Jun 2001 19:21:33 +0100
From: "Mikkel C. Simonsen" <none@mcs--post5.tele.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: traceroute og NE2

Bjarne Wichmann Petersen wrote:

> Hey!
>
> Men hvorfor virker traceroute så ikke? Har TDC smidt et eller andet filter
> på? Eller er det bare mig der ikke kan finde u' a'd?

Der var nogle Linux brugere der skrev om samme problem på TDC ADSL
nyhedsgruppen. Problemet var at Linux traceroute kommandoen bruger UDP
pakker i stedet for ICMP pakker. Og UDP pakkerne slipper ikke igennem
routeren. Der er en parameter til Linux traceroute der skifter til ICMP
(-I så vidt jeg husker), måske er det det samme i BSD?

Venlig hilsen

Mikkel C. Simonsen