traceroute og NE2

From: Bjarne Wichmann Petersen (none@mekanix--privat.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Tue 26 Jun 2001 - 17:49:42 CEST

Date: Tue, 26 Jun 2001 17:49:42 +0200
From: Bjarne Wichmann Petersen <none@mekanix--privat.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: BSD-DK <none@bsd-dk--bsd-dk.dk.lh.bsd-dk.dk>
Subject: traceroute og NE2

Hey!

Jeg har nogen probs. med traceroute, det virker bare ikke. Alt andet
virker også pings, bare ikke traceroute. Jeg har en pivåben firewall og
sat SpeedStream-routeren til at vidreformidle al trafik til min bsd-box,
som er tilsluttet routeren via DHCP.

Så umiddelbart skulle der ikke være noget galt og eftersom ping virker er
jeg overbevist om at sådan forholder det sig også. ;)

Men hvorfor virker traceroute så ikke? Har TDC smidt et eller andet filter
på? Eller er det bare mig der ikke kan finde u' a'd?

Firewall:
fwcmd="/sbin/ipfw"
$fwcmd -f flush
$fwcmd add 65435 allow all from any to any

rc.conf (alt "støj" klippet ud! ;)):
hostname="mekanix.my.domain"
gateway_enable="YES"
network_interfaces="lo0 xl0"