Re: Workstation.

From: Munish Chopra (none@chopra--runbox.com.lh.bsd-dk.dk)
Date: Sat 23 Jun 2001 - 15:47:51 CEST

Date: Sat, 23 Jun 2001 15:47:51 +0200
From: Munish Chopra <none@chopra--runbox.com.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: Workstation.

On Sat, Jun 23, 2001 at 03:20:24PM +0200, Sven Esbjerg wrote:

> Det har Eazel-folkene i hvert fald ikke. Jeg tror at mange af de udviklere
> der er til Gnome (generelt linux-programmer) er vant til Linux og ikke Unix.
> Den kode de laver bliver derfor ikke særlig portabel og dér har vi
> problemet. Det kan godt være at Microsoft laver nogen skodprogrammer, men
> det gør mange af OpenSource programmørene også. Problemet i dag er at skelne
> skidt fra kanel. Det kan man kun ved at sætte sig ned og læse koden igennem.

Helt enig. Men mange folk tror at idiotisk kode kun kan findes i små
projekter (f.eks. Napster klient nr. 2453 eller mp3 player
super-millenium-edition), men også GNOME/KDE/whatever har noget værre
noget her og der (så er det bare underligt at KDE-folkene finder det så
hurtigt og smider det ud). HINT: GNOME VFS...

> ...og så lige for at bryde helligheden. Der er også halvskidt kode i BSD -
> men der er langt imellem den.

Aye aye. Der har været nogle diskussioner på -hackers eller -chat på det
sidste om nogle ting der skulle erstattes. Og til FreeBSD 5.0 bliver der
også rettet op på en del ting (Geom - PHK ;) ..). OK Geom er nok ikke
pga. dårlig kode(?), men mere et bedre design der kommer igennem, men ja.

--
-Munish