Re: Workstation.

From: Morten Liebach (none@morten--hotpost.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Thu 21 Jun 2001 - 21:27:35 CEST

From: "Morten Liebach" <none@morten--hotpost.dk.lh.bsd-dk.dk>
Date: Thu, 21 Jun 2001 21:27:35 +0200
Subject: Re: Workstation.

On 21, Jun, 2001 at 08:42:13PM +0100, Tomas Norre wrote:
> Hej Venner..
>
> Jeg har installeret Unix OpenBSD på min server er egentlig ved at kunne
> forholde mit til og forstå hvordan den virker. Og da jeg er lidt træt af
> Windåse maskinerne som mange andre, kunne jeg godt tænke mig min workstation
> skulle laves om til en Unix maskine og så kunne jeg godt tænke mig at høre,
> anbefalinger over hvad jeg burde vælge. Det er vigtigt der er god
> grafiskbrugergrænseflade.

Mht. grafisk brugergrænseflade er der adgang til ca. de samme ting på
alt UNIX.

OpenBSD med X er en fin workstation, men der er "kun" godt 1000 ports at
vælge imellem, deriblandt KDE2 (som er meget god).
Selv bruger jeg Blackbox med Konqueror (fra KDE) som browser og
lejlighedsvis fil manager og så en masse xterm'er.

I FreeBSD er der over 4000 ports (vist nok), og der er der en GNOME port
hvis du er til det.

NetBSD kender jeg næsten ikke (installeret og konfigureret en enkelt
gang, derefter slette).

Desuden er der jo også Linux ... *shit* jeg havde glemt det er sæson for
at blive brændt på bålet!!! :-) [Løber væk]

Mvh.
        Morten

--
"There are trivial truths and there are great Truths.
 The opposite of a trivial truth is obviously false.