Re: Workstation.

From: Claus Guttesen (none@cguttesen--yahoo.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Thu 21 Jun 2001 - 22:22:40 CEST

Date: Thu, 21 Jun 2001 22:22:40 +0200 (CEST)
From: Claus Guttesen <none@cguttesen--yahoo.dk.lh.bsd-dk.dk>
Subject: Re: Workstation.
To: bsd-dk@bsd-dk.dk

Hej Tomas.

Jeg har selv prøvet at installere FreeBSD og OpenBSD
et par gange. Min erfaring siger, at det er nemmest
med FreeBSD-varianten, da der bl.a. er flere drivere
som understøtter FreeBSD end OpenBSD. Så når du skal
snekre på din egen maskine, er udbuddet større til
FreeBSD. Jeg har ingen erfaring med NetBSD.

Har du et videokort med meget RAM vil
enlightenment-windows-manageren være god.
Hardcore-BSD'ere vil nok vælge en anden som kræver
mindre video-RAM.

Du kan gå ned i ports-collectionen og installere
GNOME. Jeg klarer mig personligt uden, men der er
programmer som er fine at vise frem for andre.

Husk at en BSD-maskine er lige som et stykke ler. Er
man dygtig, kan man lave flotte figurer. Har det ikke
ens interesse, bliver det mest ligegydige former.

Held og lykke.
Claus

--- Tomas Norre <none@Tnm--surfmail.dk> skrev: .lh.bsd-dk.dk> Hej
Venner..

> Jeg har installeret Unix OpenBSD på min server er
> egentlig ved at kunne
> forholde mit til og forstå hvordan den virker. Og da
> jeg er lidt træt af
> Windåse maskinerne som mange andre, kunne jeg godt
> tænke mig min workstation
> skulle laves om til en Unix maskine og så kunne jeg
> godt tænke mig at høre,
> anbefalinger over hvad jeg burde vælge. Det er
> vigtigt der er god
> grafiskbrugergrænseflade.
>
> Hilsen
> Tomas.

Går mail for langsomt for dig?
Så prøv Yahoo! Messenger - her kan du i løbet af få sekunder udveksle beskeder med de venner, der er online.
Messenger finder du på adressen: http://dk.messenger.yahoo.com