Re: Workstation.

From: Sven Esbjerg (none@esbjerg--ehp.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Thu 21 Jun 2001 - 23:13:33 CEST

Date: Thu, 21 Jun 2001 23:13:33 +0200
From: Sven Esbjerg <none@esbjerg--ehp.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: Workstation.

On Thu, Jun 21, 2001 at 10:33:48PM +0200, Munish Chopra wrote:
> her er altså *min* mening (sådanne emner er altid indbud til flamefest):
>
> GNOME:
... sutter generelt efter min mening. Versionsnummeret burde være 0.6 med
alle de fejl.

> KDE:
... mere moden end Gnome. Jeg vil tippe det til at være 1.0 + en masse
tilbehør som er 0.0x. Selve KDE-base er rimeligt stabil. Desuden er KDE
meget godt dokumenteret.

> Konqueror er til gengæld noget af en perle.
Fuldstændig enig. Den har stort set erstattet Netscape hos mig. Kun når jeg
skal bruge netbank vender jeg tilbage til Netscape (pga. java).

> WindowMaker:
Hurtig lækker - bortset fra hvis du er nødt til at sidde på en maskine med
8bit grafik - så sutter den.

> Enlightenment:
bloat, bloat, bloat... jeg gider ikke sige mere. Det er eye-candy der for
alt andet til at skamme sig og en hurtig workstation til at føles som et
æsel.

Jeg vil lige anbefale fvwm. Simpel, let at konfigurere og fungerer på alle
de Unix platforme jeg har prøvet. Det er nok den minimale windowmanager for
den der godt kan lide genveje, generel konfigurabilitet og simpelhed
fremfor alt andet. Indrømmes skal dog at den ligner noget fra gamle dage og
mange nybegyndere har det svært med den. For den der bruger mange
forskellige typer systemer og gerne vil have nogen der er ens er fvwm god.

Just my 2c (ææææhhh, hvordan laver man et cent tegn under BSD?)

--
Sven