RE: Kommerciel support i Danmark?

From: Henrik Kramshøj (none@henrik.kramshoj--vigilante.com.lh.bsd-dk.dk)
Date: Tue 19 Jun 2001 - 12:38:58 CEST


From: Henrik Kramshøj <none@henrik.kramshoj--vigilante.com.lh.bsd-dk.dk>
To: "'bsd-dk@bsd-dk.dk'" <none@bsd-dk--bsd-dk.dk.lh.bsd-dk.dk>
Subject: RE: Kommerciel support i Danmark?
Date: Tue, 19 Jun 2001 12:38:58 +0200

Hej

Jeg har siddet med AIX support kald i IBM DK og selv om man
prøver at speede sagerne op er der tidsforskellen at tage højde for.
Det gælder uanset om man taler om OS eller applikationer !

HVIS en kunde melder "system down" - produktionen er gået i stå fordi
l*rtet ikke virker - kan man få IBM (og sikkert de andre) til at
behandle sagen som 1. prioritet.

TIL GENGÆLD skal kunden selv være villig til at være onsite 24
timer i døgnet med fornuftige driftfolk, give adgang via modem/net
osv. osv.

I mange år har jeg hørt på alt muligt crap om at Linux ikke har support,
mens folk gladeligt først rebooter deres Windows system 10 gange, venter
på Hot-line i xxxxxx minutter hvorefter MS ikke engang gider lytte
på problemerne.

Kommerciel support er OK, men det er netop det kommercielle der gør at man
skal betale ekstra for at få den eminente support som mange friere
systemer har - søg på problemet og du finder nogle der har prøvet det samme
- spørg leverandøren, og hun har ikke prøvet netop dit netkort med din
controller ...

Generelt vil jeg sige at det er bedre at have tæt kontakt med et godt
konsulent team - de føler mere ansvar overfor deres kunder end de
store kommercielle firmaer ! og ofte kan der laves workarounds
af disse så problemerne omgås.

Jeg kender nogle stykker i DK der arbejder med AIX som VIRKELIG kan løse
selv det vildeste problemer - før de overhovedet vågner i US :-)
(Hej flemse, berg, bent,... :-) )

Det var bare min mening
Henrik

Henrik Lund Kramshøj
henrik.kramshoj@vigilante.com
Security Engineer
___________________
VIGILANTe - Assuring Internet Security
www.vigilante.com

Company Phone +45 7020 6565
Direct Phone +45 7731 6584
Mobile Phone +45 2026 6000

-----Original Message-----
From: Morten Seeberg [mailto:ml@seeberg.dk]
Sent: 19. juni 2001 12:25
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: Kommerciel support i Danmark?

> Hewlett-Packard tilbyder en servicekontrakt med driftsgaranti på
> HP-UX fordi de både er leverandør af hardware og software. Det
> samme gør IBM med AIX. De to systemer er hverken værre eller
> bedre end så meget andet, men der står en leverandør, der kan
> garantere, at inden f.eks. 4 timer har kunden en kørende UNIX,
> han kan spoole sin backup på. De kan garantere, at hvis et API
> lover en funktionalitet, og det ikke virker, så er der en
> work-around inden 24 timer.

Men det skal du stadig tage med et gran salt, fordi deres kontrakter er
stadig så åbne, at de ikke behøver at udvikle sig fattige på at løse dine
problemer. De har smuthuller i deres egne kontrakter, som sørger for at de
kan trække tiden så langt ud, at kunden ofte går med på et alternativ, hvor
de så evt. låner/køber noget andet udstyr til fordelagtig pris.

Alt er forretning :)

>>>> VIGILANTe.com NOTICE - AUTOMATICALLY INSERTED <<<<

The information transmitted is intended only for the person or entity to
which it is addressed and may contain confidential and/or privileged
material. Any review, retransmission, dissemination or other use of, or
taking of any action in reliance upon, this information by persons or
entities other than the intended recipient is prohibited.

Any opinions expressed in this email are those of the individual and not
necessarily the Company.

If you receive this transmission in error, please email to
postmaster@vigilante.com, including a copy of this message. Please then
delete this email and destroy any copies of it.

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>> DISCLAIMER END <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<



This archive was generated by hypermail 2b30 : Wed 15 Nov 2006 - 18:24:10 CET