Duron & Freebsd 4.1 el. 4.2

From: Søren Elleby Sørensen (none@ses--stodderbulen.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Sun 28 Jan 2001 - 05:34:16 CET

From: Søren Elleby Sørensen <none@ses--stodderbulen.dk.lh.bsd-dk.dk>
Subject: Duron & Freebsd 4.1 el. 4.2
Date: Sat, 27 Jan 2001 20:34:16 -0800

Hej alle i andre på listen :),

Jeg skal have bygget mig en maskine mere, da jeg er evigt træt, af at skulle
"dual-boote" mellem FreeBSD 4.1 & Windows 2000, når jeg skal blive klogere
på Unix.
Derfor kom beslutning om en maskine der skulle bygges op omkring;
1 x 4-10 GB system disk (Ultra66 IDE Disk)
2 x 45 GB diske til filserver, ftp mv. (Ultra100 IDE Diske)
128 MB Ram
Accton Cheetah 10/100 Netkort (Kørte som Realtek 8139 på min gamle
indstallation .. helt fint)
Et ældre Matrox kort
Et asus A7V bundkort
Samt hvad der nu skal til, for at få hele herligheden til at fungere
korrekt.

Dog har jeg lidt mine besværligheder med at finde understyttelse for AMD's
Cpu-familie "Duron". Da Duron er noget billigere end endnu en P3, ville det
være det mest økonomiske . Er der nogle med success historier (foretrækkes
:)) om FreeBSD & Duron

Maskinen skal bare afvikle Apache, MySQL server, Samba & Proftpd .. Samt
nogle shells

Jeg håber nogle kan give tips, eller erfaringer

Med Venlig Hilsen

Søren